গল্প নহয় , সঁচা কাহিনী
-------: সমাজ আৰু মানসিকতা :-----
১...
-------নাজানো তাইৰ নাম কি । নুসুধিলোঁ । আচলতে সুধিব মন নগ'ল । গাওঁৰ সাধাৰণ ছোৱালী এজনী । নৱম-দশম মানলৈ পঢ়া ১৭/১৮ বছৰীয়া বিবাহিতা ছোৱালী । বিয়াৰ কিছুদিন পিছত কিবা কথাত গিৰিয়েক আৰু ঘৰ পৰিয়ালৰ লগত কিবা মনোমালিন্য হোৱাত একেবাৰে নোযোৱাৰ সিদ্ধান্ত লৈ মাকৰ ঘৰলৈ গুচি আহিল । কিছুদিন পিছত গিৰিয়েকে অইন এজনী ছোৱালীক বিয়া কৰালে ।
-------: সমাজ আৰু মানসিকতা :-----
১...
-------নাজানো তাইৰ নাম কি । নুসুধিলোঁ । আচলতে সুধিব মন নগ'ল । গাওঁৰ সাধাৰণ ছোৱালী এজনী । নৱম-দশম মানলৈ পঢ়া ১৭/১৮ বছৰীয়া বিবাহিতা ছোৱালী । বিয়াৰ কিছুদিন পিছত কিবা কথাত গিৰিয়েক আৰু ঘৰ পৰিয়ালৰ লগত কিবা মনোমালিন্য হোৱাত একেবাৰে নোযোৱাৰ সিদ্ধান্ত লৈ মাকৰ ঘৰলৈ গুচি আহিল । কিছুদিন পিছত গিৰিয়েকে অইন এজনী ছোৱালীক বিয়া কৰালে ।
-------যিহেতু তাই গিৰিয়েকৰ ঘৰত ঘুৰি নোযোৱাৰ সিদ্ধান্ত লৈছিল আৰু তাতে তাইৰ গিৰিয়েকেও অইন এজনীক ইতিমধ্যেই বিয়া পাতিছিল সেয়ে এদিন তাই নদীত গৈ শাখা (শঙ্খৰ খাৰু) ভাঙি সেন্দুৰ ধুই আহিল । ইয়াৰ কিছুদিনৰ পিছত দুৰ্ভাগ্যজনকভাবে তাইৰ গিৰিয়েকজন ঢুকাই থাকিল । তাৰ পিছত আৰম্ভ হ'ল আচল পৰ্ব । ল'ৰাজনৰ সেই মৃত্যুৰ বাবে হেনো ছোৱালীজনীহে দায়ী । যিহেতু তাই গিৰিয়েকৰ দীৰ্ঘজীৱন আৰু সধবা হোৱাৰ প্ৰতীক শাখা আৰু সেন্দুৰ নিজে গৈ নদীত বিসৰ্জন দি আহিছে সেইবাবেহে হেনো তাইৰ গিৰিয়েকজন ঢুকাই থাকিল ।
২
-------গাওঁৰ অইন এজনী ছোৱালীৰ কাহিনী । ছোৱালী নহয় বোৱাৰীৰ কাহিনী । কাহিনী বুলিছো যদিও এয়া কোনো কল্পনাপ্ৰসূত ঘটনা নহয় । জীয়া মানুহৰ সঁচা কথা । এজনী ১৭/১৮ বছৰীয়া ছোৱালী । বিয়া হোৱাৰ পিছত চিৰাচৰিত প্ৰাকৃতিক নিয়ম মতেই সন্তানসম্ভৱা হয় । কিবা বিসঙ্গতিৰ বাবে সময়তকে আগতে গৰ্ভৰ পানী ভগা আৰম্ভ কৰে । যিহেতু প্ৰসৱ বেদনা আৰম্ভ হোৱা নাই সেয়ে ঘৰ পৰিয়ালেও ছোৱালীজনীক চিকিৎসালয়ত নিয়াৰ কথা ভবা নাই । দ্বিতীয়দিনাখন ছোৱালীজনীৰ শেঁতা পৰা ৰূপ দেখি গাওঁৰে কোনোবা এগৰাকীয়ে জোৰ দি কোৱাত তাইক লৈ গল ওচৰৰে চিকিৎসালয়ত । চিকিৎসকে পৰীক্ষা কৰি কলে যে গৰ্ভত থকা পানীৰ পৰিমান বহুত কমি গৈছে গতিকে অনতিপলমে তাইক চহৰৰ চিকিৎসালয়ত নি অস্ত্ৰপচাৰ কৰি প্ৰসৱ কৰোৱাব লাগে । অন্যথা মাক আৰু কেঁচুৱা কাৰো বচাৰ সম্ভাৱনা নাই । অল্পশিক্ষিত ঘৰৰ মানুহে কলে যে তেওঁলোকৰ বংশ পৰিয়ালত 'পেট কাটি' কেঁচুৱা জন্মোৱাৰ পৰম্পৰা নাই । সেয়ে যি হয় এনেকৈয়ে হ'ব । অবধাৰিতভাবে যি হ'বলগীয়া আছিল সেয়ে হ'ল । মাক আৰু কেঁচুৱা কোনো এটাও নাবাচিল ।
-------দুখ কৰিলে সকলোৱে । মৃতদেহ সৎকাৰৰ সময়ত মাকৰ শৰীৰৰ পৰা কেঁচুৱাক পৃথক কৰাৰ পিছত গৰ্ভস্থ কেঁচুৱাটো ল'ৰা আছিল বুলি গম পাই বেছি দুখ কৰিলে । এই জীয়া গাভৰুজনীৰ মৃত্যুৰ বাবে কিন্তু কোনেও কাকো দোষাৰোপ নকৰিলে । কাৰণ তাইৰ যে আয়ুসেই ইমানখিনি আছিল গতিকে কোনে কি কৰিব পাৰে । আৰু সমাজত এষাৰ প্ৰচলিত কথা আছে--- " তিৰী মৰে বিয়নে , পুৰুষ মৰে ৰণে ।" গতিকে এজনী তিৰোতা "বিয়নত''( প্ৰসৱকালত) মৰাটোত একো অস্বাভাৱিকতা নাই ।
২
-------গাওঁৰ অইন এজনী ছোৱালীৰ কাহিনী । ছোৱালী নহয় বোৱাৰীৰ কাহিনী । কাহিনী বুলিছো যদিও এয়া কোনো কল্পনাপ্ৰসূত ঘটনা নহয় । জীয়া মানুহৰ সঁচা কথা । এজনী ১৭/১৮ বছৰীয়া ছোৱালী । বিয়া হোৱাৰ পিছত চিৰাচৰিত প্ৰাকৃতিক নিয়ম মতেই সন্তানসম্ভৱা হয় । কিবা বিসঙ্গতিৰ বাবে সময়তকে আগতে গৰ্ভৰ পানী ভগা আৰম্ভ কৰে । যিহেতু প্ৰসৱ বেদনা আৰম্ভ হোৱা নাই সেয়ে ঘৰ পৰিয়ালেও ছোৱালীজনীক চিকিৎসালয়ত নিয়াৰ কথা ভবা নাই । দ্বিতীয়দিনাখন ছোৱালীজনীৰ শেঁতা পৰা ৰূপ দেখি গাওঁৰে কোনোবা এগৰাকীয়ে জোৰ দি কোৱাত তাইক লৈ গল ওচৰৰে চিকিৎসালয়ত । চিকিৎসকে পৰীক্ষা কৰি কলে যে গৰ্ভত থকা পানীৰ পৰিমান বহুত কমি গৈছে গতিকে অনতিপলমে তাইক চহৰৰ চিকিৎসালয়ত নি অস্ত্ৰপচাৰ কৰি প্ৰসৱ কৰোৱাব লাগে । অন্যথা মাক আৰু কেঁচুৱা কাৰো বচাৰ সম্ভাৱনা নাই । অল্পশিক্ষিত ঘৰৰ মানুহে কলে যে তেওঁলোকৰ বংশ পৰিয়ালত 'পেট কাটি' কেঁচুৱা জন্মোৱাৰ পৰম্পৰা নাই । সেয়ে যি হয় এনেকৈয়ে হ'ব । অবধাৰিতভাবে যি হ'বলগীয়া আছিল সেয়ে হ'ল । মাক আৰু কেঁচুৱা কোনো এটাও নাবাচিল ।
-------দুখ কৰিলে সকলোৱে । মৃতদেহ সৎকাৰৰ সময়ত মাকৰ শৰীৰৰ পৰা কেঁচুৱাক পৃথক কৰাৰ পিছত গৰ্ভস্থ কেঁচুৱাটো ল'ৰা আছিল বুলি গম পাই বেছি দুখ কৰিলে । এই জীয়া গাভৰুজনীৰ মৃত্যুৰ বাবে কিন্তু কোনেও কাকো দোষাৰোপ নকৰিলে । কাৰণ তাইৰ যে আয়ুসেই ইমানখিনি আছিল গতিকে কোনে কি কৰিব পাৰে । আৰু সমাজত এষাৰ প্ৰচলিত কথা আছে--- " তিৰী মৰে বিয়নে , পুৰুষ মৰে ৰণে ।" গতিকে এজনী তিৰোতা "বিয়নত''( প্ৰসৱকালত) মৰাটোত একো অস্বাভাৱিকতা নাই ।
No comments:
Post a Comment